18 Mayıs 2020 Pazartesi

Ahmal-ü Eskal

Mevzu-i Bahis: Hislendik
🎶


Dinleti - Resim

Hani anlarsınız ya bittiğini ama hep birşey ararsınız bitmediğine dair.Çünkü bitmesin istersiniz... Sonra hele de gururluysanız kendizi değersiz,küçülmüş hissedersiniz. O içinizdeki lanet dürtü "o bitirmeden sen bitir " diye sizi ikna etmeye çalışırken diğer taraftan " ne olur bitmesin" diye yakarışlar yükselir ruhunuzdan.

O an öyle bişeydir ki kalbiniz nasıl ritim tutacağını unutur. Kaç yıllık kalbiniz halbuki hep yaptığı şeydi aslında.Nasıl unuturdu! Bir an hiç atmadığını sanar derinden bir nefes alırsınız, sizin 'iç çekmek' dediğiniz şeyden. Sonra aynı anda karnınıza ağrılar girer, beraberinde titreme alır sizi ne olduğunu anlayamazsınız. Kalbiniz ritmini şaşırmıştır çünkü. Sonra gururunuz galip gelir de zelil gördüğünüz bu duygudan kurtulmak için deyiverirsiniz bitsin diye.

İnsan işinde önemli biri olmayabilir, arkadaşları için de önemli olmayabilir ama sevdiğinin gözünde öyle olmazdı,olamazdı. O, o gözde kimsenin görünmediği şekilde görülürdü. Hani vardır ya "Leyla çirkindir ama Mecnun, siz bir de ona benim gözümle bakın der" o hesap işte. Göz farklıdır hemşirem. Göz bir bakar kelimeler sükut bulur.

İşte bizimki de Charles Dickens deyişiyle "bir garip hayaller dünyasıy"mış meğerse...

✍🏼O zaman yol verin kelimelere, bir şiir çalsın

🎶
Senden sonra görünmez duvarlar yaptım kendime
"Bitti" dediğinden beri her güne bir tuğla ördüm
Kimsenin aşamadığı kadar yükseldiler
Bazen o duvarları yıkmak istedim biliyor musun?
Yıkıp özgürlüğüme kavuşmak...
Yeniden sevebilmemin zamanı meçhule giderken ben
Naftalinli duygularımı sandığımdan çıkarmak istiyorum
Kendimi biraz da kandırarak ümitvar oluyorum
Sevmenin sevilmenin özgürlüğüne evet diyerek
Kahkalarla yaşamak istiyorum

Yüreğimin kabarmasına bakılırsa
Buralara yeniden bahar gelmiş olacak

İçimde rüyalarım var gündüz gözüyle görülen
O rüyalarda bir de sevgili tasvir ettim
Sonra da ona bir mektup yazdim: ilân-ı aşk

Sana da okuyayım dinle:
  " Gözlerindeki kendimi görmenin rahatlığıyla
    Gülüşünün çehrendeki yansımasını seyretmek
    Bakışının her ayrıntısını hafızama kazımak
    Kalbimin çoşkun hislerine dayanamayıp
    Sevdiğimi ilan etmek istiyorum
    Sen ki bana sevgini verip 'muhabbetini isterim' dedin
    Sen ki bana kalbini verip 'yarenlik isterim' dedin
    O halde birgün uyur da tekrar uyanamazsak
    O güne dek yüreğim avucundadir
    Ona iyi bak..."

Ha yanlış anlama sakın
Dedim ya bu satırlar gönlümün istekleridir sadece
Bir zamanlar hayaller kurdurtup sonra da yıkmamı istediğin
Sandıklara kapattığım hayallerimdir
Bunlar rüyalarımdadır
Gün ışığına hasret kalmış çiçek misali
Yeniden ışığa çıkarmak için beslediğim hayallerimdir

//Ahmal-ü eskal :Ağır yükler

#Müzeyyen hanım

4 yorum:

  1. Müzeyyen Hanım çok lezzetli bir yazı okudum. Derinlerden geliyor ve tatlı bir sızı bırakıyor sanki. Yüreğinize sağlık. Bugün uğramışsınız, teşekkür ederim 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim:) Evet uğradım size bugün ve yine gelme planlarım var:) Aldım sizi de izlemeye 🌼

    YanıtlaSil
  3. bir tatlı kederli yazı ve şiir, hüzünlü ve güzel. bu kullandığınız sözcükler, arapça mı osmanlıca mı farsça mı ki :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim.Arapça kökenliymiş ben de guzel bir başlık olsun diye arama yaparken rastladım bu sözcüklere:) lugatım ve luggat diye sözlük uygulamaları var ordan kelimeleri çok güzel açıklamışlar . Anlamlarıyla beraber hem cümle içinde hem de köklerini bulabiliyorsun👍🏼

    YanıtlaSil

Desais

Dinleti Dünyayla hep bir alıp veremediğimiz vardır. Hep de biz borçlu oluruz, hep de biz veririz. Neden hep verdiğimizi düşünüyor...